چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با اشاره به تهدید اخیر باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر استفاده از سلاح اتمی، گفت:

ما این مطلب را به حساب ناپختگی و ناشی‌گری آقای اوباما می‌گذاریم.

به گزارش همشهری، باراک اوباما روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز گفت: طبق راهبرد جدید هسته‌ای آمریکا، واشنگتن متعهد می‌شود حتی درصورت حمله بیولوژیکی به آمریکا، از سلاح هسته‌ای استفاده نکند اما امنیت کشورهایی چون کره‌شمالی و ایران را تضمین نمی‌کند.

محمود احمدی‌نژاد نیز که در هشتمین سفر داخلی دولت دهم و در جمع استقبال‌کنندگان شهر ارومیه سخن می‌گفت و پایگاه اینترنتی شبکه خبر سخنرانی او را منتشر کرد، ادامه داد: آقای اوباما تازه به عرصه‌های بالای سیاسی آمده و مشغول تجربه کردن است و این‌طور که اطرافیان وی به ما پیغام می‌دهند تحت فشار گروه‌های سرمایه‌داری و صهیونیست قرار دارد.

توصیه به همتای آمریکایی

او در ادامه سخنانش با بیان اینکه می‌خواهم به اوباما و همقطارانش نصیحت کنم، خطاب به همتای آمریکایی‌اش گفت: آقای اوباما شما تازه از راه رسیده‌ای؛ یک مقدار صبر کن تا عرقت خشک شود. یک مقدار سرد و گرم را بچش. یک مقدار مراقبت کن، بعد کاغذی را که جلویت گذاشتند، بخوان.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: آقای اوباما هر حرفی را که به تو توصیه کردند، دلیلی ندارد که آن حرف را تکرار کنی. بدان گنده‌تر و بزرگ‌تر از تو، گردن کلفت‌تر از تو هم نتوانستند از این غلط‌ها بکنند، تو که جای خود داری.

همان کار که با قبلی کردیم

رئیس دولت دهم گفت: من نصیحت می‌کنم به آقای اوباما مراقب باشد. اگر بخواهد پا در مسیر آقای بوش بگذارد، پاسخ ملت‌ها همان پاسخ دندان شکنی است که به بوش دادند.
او با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا باید مراقب رفتار و کلام خود و دولتمردانش باشد، افزود: به آقای اوباما نصیحت می‌کنم ما علاقه نداریم سرنوشتش مانند آقای بوش شود.

امیدوارم صحت نداشته باشد

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به گفته‌های اخیر باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا که درباره تهدید حمله اتمی به برخی از کشورها منتشر شد، تاکید کرد: امیدوارم این بحث‌هایی که منتشر شده است، صحت نداشته باشد.

او گفت: حرف‌هایی که دیروز آقای اوباما زد، حتی بوش هم که دستش به خون ملت‌ها آغشته و منفورترین شخصیت و جنایتکارترین رئیس‌جمهور آمریکا بود، نزد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: از قبل هم اعلام کردیم، سیاستمداران دنیاپرست آمریکا هرجا در مقابل تفکر، قانون و حرف حساب کم می‌آورند، مانند هنرمندان فیلم‌های گاوچرانی آمریکایی، بلافاصله دست روی سلاح خود می‌گذارند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه البته برخی می‌گویند این حرف را اوباما نگفته است، بیانیه رسمی دولت آقای اوباما بوده است؛ گفت: چه تفاوتی می‌کند؟ بیانیه رسمی دولت اوباما مسئولیتش بر عهده آقای اوباماست.

آنها رابطه‌شان با دنیا قطع است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز ملت‌ها از دولت آمریکا به تنگ آمده اند، درباره اوباما گفت: او به ما بیانیه نوروزی داده است. خیلی ممنون. در آنجا گفته که ما تلاش کردیم ایران را از انزوا خارج کنیم اما ایرانی‌ها نپذیرفتند. خیلی ممنون ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان.
رئیس دولت دهم افزود: می‌گویند ایران منزوی است، ما منزوی نیستیم بلکه اهل منطق، گفت‌وگو و تفاهم هستیم.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: خودشان در کاخ شیشه‌ای نشسته‌اند و رابطه‌شان با دنیا قطع است، خیال می‌کنند ملت ایران منزوی است.او گفت: منزوی آن کسی است که نمی‌تواند با ملت‌ها ارتباط برقرار کند و هنگامی که می‌خواهد به عراق سفر کند - آن عراقی که تحت اشغال آنهاست و ‌در پایگاه آمریکایی‌ها در عراق صحبت می‌کند - جرات ندارد از قبل، سفرش را اعلام کند. حالا چه کسی منزوی است؟

رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ اما مسئولان ایرانی می‌روند عراق، زیارت و‌ با مردم و قشرهای مختلف ملاقات می‌کنند؛ هیچ ترس و واهمه‌ای ندارند و از قبل هم سفرشان را اعلام می‌کنند.

بگویید کدام گزینه‌ها

رئیس دولت دهم در بخش دیگر سخنانش تاکید کرد:‌ ما اعلام کردیم که اهل همکاری و گفت‌وگو و منطق هستیم. یکی دیگر از مسئولان آنها گفته است همه گزینه‌هایمان روی میز است، ‌خب بسم‌الله، بگویید گزینه‌ها چیست؟ بگویید کدام گزینه، جرات کنید و اعلام کنید؛ همه گزینه‌ها آنقدر روی میز بماند تا مثل خودتان بپوسد.

احمدی‌نژاد گفت: ‌ما اهل منطقیم، ‌ما اهل گفت‌وگو و تفاهم هستیم اما حواسشان باشد اگر کسی بخواهد با زبان درشت و با بی‌ادبی با ملت ایران گفت‌وگو کند، از ملت ایران آنچنان تودهنی خواهد خورد که راه خانه‌اش را گم کند.

به آنها چه ربطی دارد؟

رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد: همه بهانه غربی‌‌ها برای حضور در خاورمیانه، به‌منظور پر کردن جیب گشاد نظام سرمایه‌ داری است. در غیر این صورت، به آنها چه ربطی دارد که در خاورمیانه چه می‌گذرد یا ملت‌‌های خاورمیانه چگونه زندگی می‌کنند؟
او ادامه داد: از زبان مردم ارومیه و آذربایجان غربی می‌‌خواهم به غربی‌ها هشدار دهم که دست از تجاوز بردارید و منطقه را تخلیه کنید.

هشدار

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز فریاد بلند ملت ایران، دعوت بشر به راه انبیاست، تاکید کرد: ملت ما همگان را به مسیر انبیا و پیروی از دستورات آنان فرامی‌خواند.
رئیس دولت دهم همچنین درباره رژیم اشغالگر قدس نیز سخن گفت.

او تاکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی نماد بی‌عدالتی، آدم کشی، تجاوز و بی‌اخلاقی است و به یک نماد و معیار در این زمینه تبدیل شده است.  احمدی‌نژاد با بیان اینکه شنیده‌‌ایم رژیم صهیونیستی خود را تجهیز می‌کند تا دوباره به غزه حمله کند، خطاب به سران رژیم صهیونیستی تاکید کرد: حمله به غزه، عمر نامبارک و منحوس شما را به پایان خواهد رساند.

رئیس‌جمهور خطاب به حامیان رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بدانید اگر در جنایت‌های جدیدی علیه مردم غزه، لبنان یا سوریه از رژیم صهیونیستی حمایت کنید، ملت‌های منطقه شما را در فهرست سیاه قرار خواهند داد و یقه شما را خواهند گرفت.  احمدی‌نژاد ادامه داد: ملت‌های منطقه شما را از تخت قدرت فاسد به زیر خواهند کشید.

کد خبر 104606

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز